неділю, 22 квітня 2018 р.

Хребет Кострича

Добрі і злі собаки, краєвиди на Чорногору і карпатський сир.

Після провідника у потязі з його фірмовим "Хто не поп'є чайочку - не отримає квиточка" ми сіли на автобус і поїхали у напрямку Верховини.

Підніматися на Кострича можна по-різному, але ми вирішили з Кривопільського перевалу. Доїхати до нього можна напряму маршруткою із Франківська. А якщо приїхати з самого ранку, то хати на перевалі будуть у білій димці ранкового туману.

Поруч з зупинкою є магазин, тому можна прикупити щось, що забули. І заодно спробувати щось місцеве включно із наливкою з-під прилавку.

Одна із особливостей цього походу - пес. Як тільки ми вийшли на маршрут після магазину, до нас причепився пес. При чому вів себе дуже дружньо, навіть на спині лежав і бігав боком як краб.

Більше того - він ще й ув'язався за нами і пройшов весь хребет. Пса ми одразу назвали Коммандором і вирішили, що така компанія зайвою не буде.

У лісі багато суниць, треба лише зупинитися на трошки і уважно пошукати.

Ну а пес постійно за нами йшов і намагався не відставати.

Вівці у тумані.

Хребет Кострича невисокий, найвища його точка лише 1586 метрів. І, чесно кажучи, сам він не дуже цікавий. З водою тут проблеми, місць для стоянки ніби трохи є, але не завжди біля води і дров. Проте, чому він все ж таки заслуговує на уваги, так це із-за гарних краєвидів на Чорногорський хребет.

Із-за хмар Чорногору майже не було видно, проте вже під вечір і тим паче наступного ранку ми побачили чудові види.

А Коммандор використовував усі моменти, щоб трошки поспати. Але й так, щоб без нього не пішли.

Прилеглі гори.

Вид на гору Кукул і полонину біля вершини.

Чорногора у хмарах.

Взагалі-то проходити весь хребет у перший же день не було у планах, проте із-за постійних проблем з водою все ж таки подолали його вже під вечір - в кінці хребта було нормальне джерело і гарне місце для стоянки.

Види на хребет Кострича.

У якийсь момент з'явилися коні, які, як виявилося, належали місцевому господарству, де тримають ще овець. А охороняють все це добро два дурних на всю голову собаки.

Отара овець і кіз у загоні, трошки нижче стоять колиби.

Біля колиб навіть є джерело, але якесь воно підозріле. Поруч є ще одне, але там все витоптали тварини і пити ту воду точно не можна. Тому хоч і були втомлені, але вирішили все ж таки йти далі.

А ось і дурні собаки, які вирішили, що до нас обов'язково треба причепитися. Якщо чесно, то собаки, які пасуть отари, рідко коли не дурні. Тому з ними треба завжди обережно. Цих вдалося відігнати палками і камінням.

А наш вірний Коммандор в цей час ховався за рюкзаками і тихо по-собачому за нас переймався.

Вид з хребта на Верховину.

Нарешті дійшли. У самому кінці хребта, перед спуском у Верховину, стоять колиби. Поруч є вода і місце для наметів.

Верховина згори.

Заслужена вечеря.

Захід сонця на хребті Кострича.

Чорногора у хмарах.

На ранок хмари майже зникли і цей похід значно піднявся у рейтингу гарних подорожей із чудовими краєвидами.

Верховина у тумані.

Ну а у колибах поруч можна придбати справжній карпатський сир - вурда, бринза, власне сир.

На цьому місці наш пес нас покинув і пристав до іншої групи, зате недовго ми були без іншого собаки.

Побут сироварні на висоті 1500 метрів.